Cliënt

Het Ministerie van SZW (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) had een online wervingscampagne lopen om mensen te werven voor de functie van arbeidsmarktfraude-inspecteurs. Ze zochten een samenwerkingspartner voor een livestream uitzending die onderdeel uitmaakte van deze campagne.

Aanleiding

Het Ministerie van SZW zag al vroeg de voordelen van online events. Door een tekort aan arbeidsmarktfraude-inspecteurs moesten ze snel nieuwe mensen werven. Ze kozen ervoor een online event te hosten om zo in korte tijd een groot publiek te bereiken.

Direct solliciteren tijdens het live Facebook-event

In overleg met het ministerie werd gekozen voor een Live Facebook-event. Via andere social kanalen als LinkedIn was het event ook makkelijk te bereiken. Tijdens de livestream kon het publiek doorklikken naar de website van het SZW en zich direct aanmelden als kandidaat.

Tijdens de uitzending waren verschillende specialisten aan het woord, die vertelden wat hun werk inhield en een inhoudelijke discussie op gang brachten. Dit werd allemaal uitgezonden vanuit een mobiele studio die Valo op locatie voor hen had opgebouwd.

Deelnemers konden live vragen stellen die werden beantwoord door de sprekers. Dit werd mogelijk gemaakt door een team van moderatoren. Voorafgaand aan het event heeft Valo de sprekers gecoacht.

Valo zorgde voor

  • Een supersnelle livestream

  • Een mobiele studio, ter plaatse opgebouwd

  • Aankleding van de setting

  • Visagie

  • Coaching van de sprekers

  • Een moderator voor snelle afhandeling van de Q&A

Resultaat

Geïnteresseerden in de functie van inspecteur konden zich via een link aanmelden voor meer informatie of een sollicitatiegesprek. Nog vóór het live event voorbij was, hadden genoeg kandidaten zich aangemeld om alle vacatures te vervullen! 

Door de laagdrempelige toegang, snelle interactie en simpele aanmeldingsprocedure bleek het werven via de live Facebook-stream een doorslaand succes. Alle openstaande vacatures waren in no time vervuld.

Deze online manier bleek veel effectiever dan de gebruikelijke offline werving- en selectiemethodes. 

Prijsindicatie

Een soortgelijke livestream inclusief alle training en voorbereiding, kost zo’n €3.500 – €7.000 per productie.

Download de ultieme livestreamgids voor de overheid

Sta je binnenkort voor de uitdaging een livestream of webinar te organiseren? In onze whitepaper leggen we je uit wat livestreaming precies is en hoe je het succesvol kunt inzetten. Download hem nu ⬇️

Naam(Vereist)
Als je het whitepaper wilt ontvangen ga je automatisch akkoord met ons privacybeleid.