5 voordelen van livestreaming voor je bedrijf


Livestreamen is niet meer weg te denken uit de online wereld. Social media platformen Facebook, Instagram, Twitter en YouTube bieden livestreamen aan en binnenkort kun je ook live op LinkedIn.

Evenementen, workshops, vergaderingen of Q&A’s: alles kan live worden uitgezonden en je kunt je richten op je eigen personeel en collega’s of op externe deelnemers. Een hoop mogelijkheden dus om livestreamen in te zetten als marketingtool voor je bedrijf. In dit blog leggen we aan de hand van vijf voordelen van livestreamen uit waarom dit een goede toevoeging aan je marketingstrategie is.

Groter bereik

Social media platformen zoals Facebook en Instagram geven in hun algoritme de voorkeur aan live native videocontent. Je community krijgt een notificatie dat een live video is gestart en je live video wordt eerder getoond dan andere posts met alleen foto of tekst. Daarnaast geeft 80% van online bezoekers volgens hubspot.com de voorkeur aan videocontent boven geschreven content. Live video groeit daarbij in populariteit. Volgens vimeo.com bekijkt 70% van online gebruikers dagelijks een live video en blijven zij 8 keer langer kijken naar een live video dan naar andere videocontent. Live video heeft daarmee de potentie om een groot aantal mensen te bereiken en de kijkers-retentie te verhogen!

Interactie met je publiek

Tijdens een live video kijkt je publiek live mee, maar hebben zij ook de mogelijkheid om in real time te reageren. De kans dat ze op je livestream reageren is volgens vimeo.com 10 keer zo groot dan dat ze dat bij een geregistreerde video zouden doen. Interactie met je publiek is waardevol voor je marketingstrategie: je leert zo je publiek en hun wensen beter kennen. Deze feedback kan je niet alleen gebruiken om je volgende live uitzending te optimaliseren, maar ook om je diensten en producten beter te laten aansluiten op je publiek en zo meer mensen naar je evenement te trekken of meer producten te verkopen.

Authenticiteit

In de tijd van filters en Photoshop is authenticiteit belangrijker dan ooit. ‘ Mensen herkennen verkooppraatjes en willen daar ver vandaan blijven. Ze zoeken juist echte verhalen en persoonlijke content waarin ze zichzelf herkennen. En live video is het perfecte middel om authentieke content te maken, denk hierbij aan een live talkshow, livestreamen van een evenement of Q&A . ‘What you see it what you get’ bij live video, er zijn geen edits, geen filters, geen Photoshop. Met livestreamen vertel je op een persoonlijke manier je brand story en bouw je een connectie met je publiek op die je versterkt met elke volgende live video.

Onderscheid je van je concurrentie

Hoewel livestreamen steeds populairder wordt, is live video content bij veel bedrijven nog geen top of mind bij het opstellen van de marketingstrategie. Kies je wél voor live video, dan laat je aan de buitenwereld zien dat je out of the box denkt, je meegaat met de tijd en zelfs niet bang bent om te pionieren.

Makkelijk en betaalbaar

Live content maken is makkelijk en betaalbaar. Je kunt zelf met je smartphone aan de slag. Wil je een professionele livestream? Valo Media kan je hier bij helpen! Met onze mobiele livestreaming studio kunnen we heel makkelijk een live uitzending realiseren. Wil je een e-learning omgeving opzetten, online deelnemers aan je evenement of workshop toevoegen of je personeel de optie geven om ook vanuit huis betrokken te zijn bij je bedrijf? Neem dan contact op met ons via 010-307 36 37 of info@valomedia.nl.