5 voordelen van livestreaming voor uw bedrijf


Livestreamen is niet meer weg te denken uit de online wereld. Social media platformen Facebook, Instagram, Twitter en YouTube bieden livestreamen aan en binnenkort kunt u ook live op LinkedIn.

Evenementen, workshops, vergaderingen of Q&A’s: alles kan live worden uitgezonden en u kunt u richten op uw eigen personeel en collega’s of op externe deelnemers. Een hoop mogelijkheden dus om livestreamen in te zetten als marketingtool voor uw bedrijf. In dit blog leggen we aan de hand van vijf voordelen van livestreamen uit waarom dit een goede toevoeging aan uw marketingstrategie is.

Groter bereik

Social media platformen zoals Facebook en Instagram geven in hun algoritme de voorkeur aan live native videocontent. Uw community krijgt een notificatie dat een live video is gestart en uw live video wordt eerder getoond dan andere posts met alleen foto of tekst. Daarnaast geeft 80% van online bezoekers volgens hubspot.com de voorkeur aan videocontent boven geschreven content. Live video groeit daarbij in populariteit. Volgens vimeo.com bekijkt 70% van online gebruikers dagelijks een live video en blijven zij 8 keer langer kijken naar een live video dan naar andere videocontent. Live video heeft daarmee de potentie om een groot aantal mensen te bereiken en de kijkers-retentie te verhogen!

Interactie met uw publiek

Tijdens een live video kijkt uw publiek live mee, maar hebben zij ook de mogelijkheid om in real time te reageren. De kans dat ze op uw livestream reageren is volgens vimeo.com 10 keer zo groot dan dat ze dat bij een geregistreerde video zouden doen. Interactie met uw publiek is waardevol voor uw marketingstrategie: u leert zo uw publiek en hun wensen beter kennen. Deze feedback kan u niet alleen gebruiken om uw volgende live uitzending te optimaliseren, maar ook om uw diensten en producten beter te laten aansluiten op uw publiek en zo meer mensen naar uw evenement te trekken of meer producten te verkopen.

Authenticiteit

In de tijd van filters en Photoshop is authenticiteit belangrijker dan ooit. ‘ Mensen herkennen verkooppraatjes en willen daar ver vandaan blijven. Ze zoeken juist echte verhalen en persoonlijke content waarin ze zichzelf herkennen. En live video is het perfecte middel om authentieke content te maken, denk hierbij aan een live talkshow, livestreamen van een evenement of Q&A . ‘What you see it what you get’ bij live video, er zijn geen edits, geen filters, geen Photoshop. Met livestreamen vertelt u op een persoonlijke manier uw brand story en bouwt u een connectie met uw publiek op die u versterkt met elke volgende live video.

Onderscheid u van uw concurrentie

Hoewel livestreamen steeds populairder wordt, is live video content bij veel bedrijven nog geen top of mind bij het opstellen van de marketingstrategie. Kiest u wél voor live video, dan laat u aan de buitenwereld zien dat u out of the box denkt, u meegaat met de tijd en zelfs niet bang bent om te pionieren.

Makkelijk en betaalbaar

Live content maken is makkelijk en betaalbaar. U kunt zelf met uw smartphone aan de slag. Wilt u een professionele livestream? Valo Media kan u hier bij helpen! Met onze mobiele livestreaming studio kunnen we heel makkelijk een live uitzending realiseren. Wilt u een e-learning omgeving opzetten, online deelnemers aan uw evenement of workshop toevoegen of uw personeel de optie geven om ook vanuit huis betrokken te zijn bij uw bedrijf? Neem dan contact op met ons via 010-307 36 37 of info@valomedia.nl.