Cliënt

De TEDx-bijeenkomsten vinden hun oorsprong in Californië, en zijn bekend van de korte TED Talks waarbij een spreker binnen 18 minuten een inspirerend praatje houdt over zijn expertise of overtuiging. Inmiddels worden er TED Talks georganiseerd over de hele wereld, waaronder TEDxRotterdam.

Lokale Rotterdamse livestreampartner

Als TEDx-organisatie ben je verplicht om alle TED Talks te livestreamen en achteraf beschikbaar te maken op YouTube. Valo had in 2017 al samengewerkt met TEDxRotterdam, als schakel tussen de organisatie en de toenmalige livestreampartner.

In 2019 vroeg TEDxRotterdam of Valo als lokale Rotterdamse partij de nieuwe talks wilde livestreamen, wat we met veel plezier hebben gedaan.

Opdracht: social media livestream en vlekkeloos verloop van het gehele hybride event

Valo was verantwoordelijk voor een vlekkeloos verloop van een hele dag vol TED Talks. In overleg met TEDxRotterdam werd gekozen voor een social media-livestream op Facebook. Enkele weken voor het evenement heeft Valo de presentatoren in samenwerking met communicatieadviesbureau Debatrix gecoacht op presentatievaardigheden.

Omdat de showhost kort voor het evenement uitviel, heeft Valo op het laatste moment nog een echte Rotterdamse presentator en dagvoorzitter weten te regelen, namelijk Peter van Drunen. Hij heeft het gehele programma aan elkaar gepraat.

De gehele dag is verlopen volgens een strak draaiboek. De ene na de andere spreker betrad de bühne en boeide de toehoorders met hun verhalen en inzichten.

De Valo cameraploeg bracht de talks haarscherp in beeld. Na afloop moesten de beelden nog gemonteerd worden, en verschenen de afzonderlijke talks al binnen 24 uur op Youtube. Het evenement werd door zowel de aanwezigen in de zaal als de online kijkers hoog gewaardeerd. 

Valo zorgde voor

  • Strak draaiboek en tijdschema voor de hele dag

  • Professionele opnameleider

  • Briefing sprekers

  • Ervaren regisseur

  • Aansturing camerateam

  • Supersnelle streamverbinding

  • Videomontage van afzonderlijke talks

  • Binnen 24-uur stonden alle talks op YouTube

Resultaat

Deze TED Talks zijn een mooi voorbeeld van een hybride evenement, waar zowel publiek in de zaal als online-volgers wereldwijd op hetzelfde moment, van hetzelfde evenement genieten.

Tijdens de dag zelf volgden, naast de bijna 2.000 aanwezigen in de zaal, ongeveer evenveel online kijkers de talks. Inmiddels zijn de Rotterdamse talks op Youtube meer dan 30.000 keer bekeken. 

En dat bewijst meteen het voordeel van een hybride event. Met fysieke en online deelname tegelijkertijd heb je the best of both worlds én je zorgt voor een aanzienlijke vergroting van het bereik en uitstraling van je bedrijf of organisatie!

Prijsindicatie

Denk bij een vergelijkbaar hybride evenement van deze grootte aan €15.000 – €20.000 per productie.